مقالات

طراحی دفتر کار با پارتیشن شیشه ای

طراحی دفتر کار با پارتیشن شیشه ای

در این مطلب قصد داریم به چگونگی طراحی دفتر کار با پارتیشن شیشه ای و اینکه در این طراحی باید چه نکاتی در نظر گرفته شود بپردازیم. از مزایای پارتیشن شیشه ای این است که با هر نوع فضا و دکوراسیونی هماهنگ می شود و در طراحی های مدرن امروزی جایگاه زیادی دارد.

امروزه از پارتیشن شیشه ای در طراحی دکوراسیون اداری ، دفتر کار، مراکز تجاری و حتی  خانه ها استفاده می شود. در ادامه این مطلب به انواع پارتیشن شیشه ای، مزایا و معایب استفاده از این محصول می پردازیم.

building-glass-partitioning
طراحی پارتیشن شیشه ای

” تنها با یک کلیک، به رویای خود نزدیکتر شوید “

شرکت طراحی دکوراسیون اداری سیناآرا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

مشاهده و خرید انواع صندلی مخصوص دفتر کار از سینا آرا: صندلی مدیریتی  صندلی کارمندی  |  صندلی کنفرانسی

نکاتی برای نمای داخلی دفتر کار با پارتیشن شیشه ای

نمای داخلی دفتر کار با پارتیشن شیشه ای دکوراسیونی مدرن محسوب میشود. چون امروزه اکثر افراد بیشتر وقت خود را در محل کار خود سپری میکنند به همین دلیل، بهتر است که محل کاری داشته باشند که در آن احساس راحتی کنند. به عنوان مثال زمانی که جلسات اداری برگزار می شوند بهتر است که فضای کاری از لحاظ طراحی و دیزاین، مناسب این گونه جلسات باشد.

پارتیشن بندی از بهترین گزینه هایی است که در طراحی دکوراسیون اداری مدرن از آن استفاده می شود. پارتیشن شیشه ای یکی از انواع پارتیشن ها است که امروزه استفاده از آن در ادارات، تاثیر زیادی در زیبا سازی دکوراسیون، استفاده بهینه از فضا و بهره گیری از نور طبیعی به دلیل شیشه ای بودن آن دارد.

همچنین بخوانید:  بازسازی فضاهای اداری

برای طراحی دفتر کار شیشه ای از شیشه های تک جداره، دو جداره به صورت متحرک و ثابت استفاده می شود. در این طراحی میتوان رنگ شیشه و ابعاد آن را با توجه به فضای اداری انتخاب کرد. پارتیشن شیشه ای مانند یک عایق صدا عمل میکند، و مانع خروج و یا ورود صدا به فضایی می شود که از آن استفاده شده است. اینکه کدام نوع شیشه و در چه ارتفاعی انتخاب میشود کاملا بستگی به نیاز افراد دارد.

انواع پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون اداری مدرن

پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون اداری مدرن در انواع تک جداره، دو جداره، هوشمند، متحرک، ثابت، فریم دار و سکوریت به کار میرود.

پارتیشن دو جداره: این نوع محصول به دلیل مزایایی از جمله داشتن استقامت بالا، زیبایی کار و جذب بیشتر صدا محبوبیت بیشتری دارد. ضخامت این شیشه 12 الی 25 میلیمتر است. از دیگر مزایای دو جداره این است که میتوان بین جداره ها کار سیم کشی و تاسیسات را انجام داد.

پارتیشن شیشه ای دفتر کار
دفتر با پارتیشن شیشه ای

خرید انواع میز مخصوص دفتر کار از سینا آرا: میز مدیریتی  میز کارمندی  |  میز کنفرانسی  |  میز معاونتی

  1. پارتیشن تک جداره: از معایب تک جداره این است که مانند دو جداره جذب صدای زیادی ندارد. همچنین میزان استقامتی که در دو جداره وجود دارد در تک جداره این میزان استقامت را نمیتوان دید.  البته شیشه تک جداره نسبت به دو جداره زیبایی بیشتری به کار میدهد. نوع تک جداره ساده ترین مدل پارتیشن شیشه ای است.
  2. پارتیشن سکوریت : استفاده از شیشه سکوریت در تیغه بندی سبب می شود که میزان نور در فضا به بیشترین حد خود برسد. این نوع پارتیشن دارای تنوع رنگ و طرح زیادی است همچنین مانع انتقال صدا میشود. از مزایای دیگر سکوریت این است که در صورت برخورد اجسام با شیشه، شکسته و خرد نمی شود و در جای خود باقی می ماند که این خود از لحاظ ایمن بودن مزیت بزرگی است.
  3. پارتیشن ثابت و متحرک : نوع متحرک آن بیشتر در طراحی دفتر کار شیشه ای اداراتی که، فضای کمی دارند استفاده میشود. به منظور جابجایی راحت، در قسمت بالا و پایین شیشه از ریل کمک گرفته می شود. در نوع ثابت، از شیشه سکوریت به ضخامت 10 میلی متر استفاده می شود و در اجرای آن فریم استیل و یا فریم آلومینیوم به کار میرود.
  4. پارتیشن هوشمند : شیشه ای: این نوع پارتیشن هوشمند را میتوان از طریق ریموتی که دارد کنترل کرد به این معنی که شیشه را به نوع شفاف یا مات تغییر داد. از عوامل تاثیر گذار بر قیمت تمام شده کار پارتیشن،  میزان استفاده از یراق آلات، نوع شیشه، متراژ کار و نوع نصب است.
همچنین بخوانید:  دکوراسیون اتاق ریاست
پارتیشن شیشه ای
دفتر کار با پارتیشن شیشه ای

نوع ثابت مناسب فضایی است که به نسبت بزرگ باشد. در این مدل چون برای همیشه نصب می شود نمیتوان آن را باز و بسته کرد و دقیقا مانند یک دیوار که جنس آن از شیشه باشد عمل میکند. اگر قصد تغییر دکوراسیون را ندارید پارتیشن ثابت بهترین انتخاب است.

نوع دیگری از پارتیشن شیشه ای جهت طراحی دفتر کار شیشه ای مدل فریم دار است، به این معنی که با توجه به سلیقه افراد از فریم چوبی، فلزی و یا آلومینیومی در اجرای کار استفاده میشود. فریم به شکل قاب، در اطراف شیشه قرار میگیرد.

اگر میخواهید یک دفتر کار شیک و جذاب داشته باشید به شما پیشنهاد میکنیم از پارتیشن شیشه ای غافل نشوید. شرکت سیناآرا تجهیزکننده ادارات به انواع پارتیشن علل الخصوص پارتیشن شیشه ای می باشد.

” تنها با یک کلیک، به رویای خود نزدیکتر شوید “

شرکت طراحی دکوراسیون اداری سیناآرا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

مشاهده و خرید پارتیشن و مبلمان اداری با بهترین کیفیت از سایت سینا آرا: پارتیشن اداری  |  مبلمان اداری

نتیجه گیری

پارتیشن شیشه ای امروزه گزینه ای مناسب برای طراحی دفتر کار شیشه ای به شمار میرود و شرکت های زیادی از این محصول برای جذابیت فضای کار خود استفاده میکنند. این محصول از لحاظ کیفیت انواع مختلفی دارد و با توجه به فضای مورد نظر و کارایی آن توسط افراد انتخاب می شود.

پارتیشن شیشه ای دارای قیمت مناسب نسبت به دیگر پارتیشن ها، داشتن قابلیت شستشو و نصب راحت است. از معایب پارتیشن شیشه ای این است که، سبب از بین رفتن حریم خصوصی افراد میشود و اگر از نوع شیشه ساده استفاده شود احتمال شکستن آن وجود دارد.

همچنین بخوانید:  میز اداری کلاسیک بخریم یا مدرن؟

2 دیدگاه در “طراحی دفتر کار با پارتیشن شیشه ای

  1. حسین الوهیمی گفت:

    عرض سلام و وقت بخیر
    برای دفتر کار شیشه ای از چه نوع شیشه ای استفاده میشه؟؟

    1. manager.kh گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای طراحی دفتر کار شیشه ای از شیشه های تک جداره و دو جداره به صورت متحرک و ثابت استفاده میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.