مقالات

تکنیک‌هایی اثربخش برای زیبا کردن دفتر کار

میز اداری

اولین نکته‌ای که در طراحی یک دفتر کار اداری باید در نظر گرفت طراحی فضای داخلی باید متناسب با زیر مجموعه‌های مختلف و نیازهای هر بخش صورت گیرد.
البته در شناسایی و طراحی بر اساس این نیازها، همیشه باید برای تغییرات احتمالی آینده نیز پیش‌بینی‌هایی انجام داد;به همین دلیل در دفاتر کاری از پارتیشن نیز استفاده می‌شود. زیرا پارتیشن به دلیل قابل‌حمل و تغییرپذیر بودنش امکان تغییرات را با توجه به نیازهای جدید فراهم می‌کند.

 


( خرید انواع صندلی مخصوص دفتر کار از سینا آرا: صندلی مدیریتی  صندلی کارمندی  |  صندلی کنفرانسی )


 

کابل‌کشی در دفتر اداری

امروزه شبکه، اینترنت بخشی جدایی‌ناپذیر از دفاتر کاری شده‌اند، به همین دلیل یکی از نکات مهم در طراحی داخلی هر دفتری توجه به کابل‌کشی است.
در طراحی دفاتر سیم‌ها را از طریق تراکت‌های پارتیشن یا از کف به این وسایل می‌رسانند. نکته‌ای که امروزه در بیشتر اداره های ایرانی آزاردهنده است همین بی‌سلیقگی در کابل‌کشی است.

 


( خرید انواع میز مخصوص محیط اداری از سینا آرا: میز مدیریتی  میز کارمندی  |  میز کنفرانسی  |  میز معاونتی )


 

آمیزه‌ای از رنگ و نشاط در فضای کار

موضوع مهم دیگر در طراحی داخلی، رنگ است. هرگونه استفاده نابجا از رنگ و ترکیب رنگ‌های ناهمخوان نه‌تنها شکل بصری فضا را به هم می‌ریزد بلکه می‌تواند انرژی منفی در مراجعه‌کنندگان ایجاد کند.
طراحان به این هدف فکر می‌کنند که فضا طوری طراحی شود که کارمندی که در این محیط کار می‌کند نه‌تنها با یک محیط خسته‌کننده روبرو نشود بلکه فراتر از آن از محیط انرژی بگیرد تا کارایی بهتری داشته باشد.

همچنین بخوانید:  چگونه انتخاب کردن مبلمان اداری مناسب

 


( مشاهده و خرید پارتیشن و مبلمان اداری با بهترین کیفیت از سایت سینا آرا: پارتیشن اداری  |  مبلمان اداری )


 

انرژی بدن در فضای کاری

طراحان همیشه به این نکته توجه می‌کنند که دنیای پیرامون ما یک دنیای انرژی بر است و برای همه آن‌ها راهکارهایی دارند تا انرژی هدر نرود.
اما انرژی شخصی یا همان انرژی بدن جدیدترین شکل انرژی است که طراحان برای جلوگیری از هدرروی آن دست به کار شده‌اند؛ یعنی همان‌طور که صرفه‌جویی در میزان انرژی که صرف روشنایی یک دفتر می‌شود اهمیت دارد، میزان انرژی که ممکن است از فرد در یک فضا گرفته شود نیز دارای ارزش و اهمیت است و برای این منظور فنگ شویی و راهکارهایی که پیشنهاد می‌کند از استراتژی‌های نوین طراحی داخلی است.

در نظر داشنته باشید که دفتر کاری که تأثیری مستقیم بر حال و هوای کارمندان و درنتیجه میزان درآمدزایی یک سازمان خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.