مقالات

صندلی اداری استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

صندلی مدیریتی

صندلی اداری باید با توجه به شغل مورد نظر ویژگی‌های خاصی را دارا باشد. به عنوان مثال فردی که با کامپیوتر کار می‌کند و اوغاتی که به پشتی صندلی تکیه می‌دهد باید از صندلی‌های اداری استفاده کند که پشتی آنها قابلیت ارتجاع به سمت عقب را داشته باشد.

بهترین زاویه نشستن حدود 110 درجه است. این زاویه کمترین فشار را به کمر وارد می‌کند و برای کار با رایانه مناسب است. اگر هم صندلی اداری پشت سری داشته باشد این زاویه می‌تواند بیشتر شود اما با نبود پشت سری، شخص مجبور می‌شود برای نگاه کردن به مانیتور، گردن را خم کند و در نتیجه به گردن فشار بیشتری وارد می شود.

 


( مشاهده و خرید انواع صندلی اداری از سینا آرا: صندلی مدیریتی  صندلی کارمندی  |  صندلی کنفرانسی )


 

صندلی اداری نباید خیلی نرم باشد!

درمورد صندلی‌های اداری کار با کامپیوتر، ارتفاع صندلی نه باید زیاد بلند باشد که پای فرد به زمین نرسد و نه آنقدر کوتاه باشد که پشت ران از کف صندلی بلند شود و پاها به سمت شکم جمع شوند. صندلی‌های اداری قابل تنظیم 5 پایه بهترین گزینه انتخاب هستند و کاربردهای فروانی دارند. یعنی هر فردی می‌تواند متناسب با شرایط خود ارتفاع صندلی را تنظیم کند. کفی صندلی اداری باید نرم و راحت باشد اما نه در حدی که شخص مانند مبل راحتی در صندلی فرو رود و اجازه جا به جایی نداشته باشد. در چنین حالتی فرد برای مدت طولانی در وضعیتی ثابت قرار می‌گیرد و خون رسانی بدنش مختل می‌شود.

همچنین مناسب تر است صندلی اداری دسته دار باشد و ارتفاع این دسته قابل تنظیم نیز باشد تا زمانی که استراحت می‌کنید دست‌تان را روی آن بگذارید. البته موقع کار کردن بهتر است دست روی دسته گذاشته نشود زیرا این حالت باعث ایجاد کشش می‌شود.

همچنین بخوانید:  4 بخش مبلمان اداری برای نسل جدید

 


( مشاهده و خرید انواع میز اداری از سینا آرا: میز مدیریتی  میز کارمندی  |  میز کنفرانسی  |  میز معاونتی )


 

موقع خرید صندلی اداری به این نکات توجه کنید

پشتی صندلی اداری باید انحنا S شکل داشته باشد که گودی کمر را در زمان تکیه دادن به آن حفظ کندکفی و پشتی صندلی باید از متریال مناسبی باشند و بهتر است ضد عرق باشد تا فرد عرق نکند و لباس به بدنش نچسبد.صندلی هایی که برای کار با رایانه استفاده می‌شود باید به سمت عقب خم شود تا بتواند زاویه 110 درجه ایجاد کند.

زیر ساعدتان کتاب بگذارید!

درد مچ از شکایت‌های شایع کسانی است که با کیبورد(Keyboard) کار می‌کنند. بهترین زاویه برای مچ زاویه خنثی است یعنی مچ نباید به سمت داخل یا خارج انحراف داشته باشد و فقط می‌تواند تا 5 درجه به سمت پایین یا بالا انحراف پیدا کند. با این حال هنگام تایپ کردن یک مقدار دست‌مان به سمت داخل خم می‌شود که در این مورد نیز استفاده از کیبوردهای مناسب می‌تواند کمک کننده باشد. یکی دیگر از مشکلات کار با رایانه استفاده از موس است. موس باعث می‌شود دست به سمت بیرون یا بالا خم شود، در نتیجه به مرور دچار خستگی و آسیب می‌شود. برای جلوگیری از این وضعیت می‌توان از موس‌های مناسب و روش‌های مختلف اسکرول استفاده كرد. علاوه براین قرار دادن یک وسیله مانند کتاب زیر ساعد می‌تواند درد مچ را کاهش دهد زیرا باعث می‌شود انحراف مچ به سمت بالا به حداقل برسد و دست در جایگاه مناسب‌تری قرار بگیرد.

همچنین بخوانید:  دکوراسیون اتاق ریاست

 


( مشاهده و خرید پارتیشن و مبلمان اداری با بهترین کیفیت از سایت سینا آرا: پارتیشن اداری  |  مبلمان اداری )


 

زیرپایی میز کارمندی بخریم  یا نخریم؟!

استفاده از زیرپایی بستگی به ارتفاع صندلی و قد شخص دارد. برای مثال اگر صندلی اداری بلند باشد و به هیچ دلیل نتوان آن را تنظیم کرد بهتر است از زیرپایی استفاده شود، در غیر این صورت توصیه نمی‌شود. البته برعکس هم ممکن است شخصی صندلی‌اش کوتاه باشد و امکانش را نداشته باشد که ارتفاع صندلی را تنظیم کند درنتیجه می‌تواند دو تخته زیر صندلی بگذارد تا ارتفاع آن کمی بالا بیاید و مشکلش حل شود. لازم به ذکر است برای تصمیم‌گیری درمورد اینکه یک صندلی مناسب است یا خیر باید حداقل يك تا 2 هفته از آن استفاده كرد. امیدواریم از مطالعه این مقاله از سینا آرا لذت برده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.