مقالات

اصول دکوراسیون اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس مدرن

امروزه شرکت ها برای پیشرفت خود نیازمند حفظ رابطه خود با محیط خارج از سازمان هستند که به این منظور ممکن است از افراد خارج سازمان برای برگزاری جلسات بحث و گفتگو و یا همایش ها به داخل شرکت دعوت به عمل بیاورند. با توجه به این موضوع، اتاق های کنفرانس به یکی از مهمترین فضاهای داخلی شرکت بدل شده است؛ طراحی و دکوراسیون اتاق کنفرانس می تواند بر دیدگاه افراد در مورد شرکت تاثیر بگذارد و به عنوان معرفی از شرکت و مدیران محسوب شود.

میز کنفرانس آبی

 


( مشاهده و خرید محصولات مخصوص اتاق کنفرانس از سینا آرا: میز کنفرانسی  |  صندلی کنفرانسی )


 

طراحی دیوار و کف:

رنگ و نوع دیوار پوش در میزان پویایی و بازدهی جلسات تاثیر بسزایی دارد. انتخاب رنگ دیوارها باید با بهره گیری از نکات روان شناسی رنگ ها باشد تا بیشترین کارایی را در کارکنان و افراد حاضر در جلسه ایجاد کند. همچنین رنگ محیط بایستی فضایی فراهم کند که حضور طولانی مدت در جلسات افراد را کسل و خسته نکند، از این رو استفاده از رنگ های روشن و ملایم توصیه می شود. می توان برای جلوگیری از تداخل صدای محیط از دیوارپوش های دو جداره استفاده کرد تا آرامش را در محیط جلسات ایجاد کرد. در این راستا تکنولوژی ساخت دیوارپوش و کف پوش و تنوع طرح و مدل های آن، طراحی فضایی مدرن و شیک متناسب با هر محیطی را ساده تر کرده است. آذران فضانما به عنوان یکی از شرکت های معتبر در این حوزه، پارتیشن ها و دیوارپوش های دوجداره متنوعی تولید کرده است که می توان به کمک این محصولات اتاق کنفرانسی آرام و در عین حال زیبا طراحی کرد.

نورپردازی:

رعایت اصول روشنایی در افزایش بهره وری کارکنان و افراد حاضر در جلسه نقش موثری دارد. در اتاق های کنفرانس می توان از نور طبیعی نیز استفاده کرد اما باید توجه داشت که امکانات لازم برای پوشش پنجره ها در صورت لزوم فراهم شده باشد. علاوه بر این بهتر است کمتر از نور بالای سر استفاده شود و توصیه می شود روشنایی اتاق به کمک لامپ های دیواری تامین گردد.

همچنین بخوانید:  انتخاب مناسب ترین میز کارمندی

مبلمان اداری و میز کنفرانس:

علاوه بر این انتخاب نوع مبلمان اداری و میز کنفرانس می تواند راندمان کاری جلسات را تحت تاثیر قرار دهد. ابعاد و اندازه میز کنفرانس باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد. تعداد صندلی های دور میز کنفرانس نباید بیش از حد باشد که احساس امنیت و راحتی را از افراد سلب کند. شکل میز کنفرانس باید به نحوی باشد که تمامی حاضرین در جلسه به راحتی با یکدیگر تعامل داشته باشند و مانعی برای گفتگو میان افراد وجود نداشته باشد. همچنین باید توجه کرد که رنگ میز کنفرانس و جنس آن نیز باید متناسب با سایر اجزای دکوراسیون اتاق کنفرانس انتخاب شود. شرکت آذران فضانما با عرضه میزهای کنفرانس متنوع، طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس با هر ابعادی را ساده تر کرده است.

میز کنفرانس مدرن

 


( خرید انواع صندلی اداری از سینا آرا: صندلی مدیریتی  صندلی کارمندی  |  صندلی کنفرانسی  |  صندلی آموزشی )


 

فراهم کردن امکانات رفاهی:

به طور معمول در اتاق کنفرانس فضایی برای قرار دادن میز و امکانات پذیرایی در نظر گرفته می شود تا نیاز به رفت و آمد به بیرون از اتاق کنفرانس را به حداقل برساند و سرویس بهتری به مهمانان حاضر در جلسه ارائه شود.

شاید باورتان نشود ولی نظر به مطالعاتی که صورت گرفته طراحی اتاق کنفرانس خوب به اندازه استخدام کارمندان خوب برای یک شرک مهم می باشد و این اتاق باید با اهداف شرکت همگرا باشد و به گونه ای طراحی شود که خلاقیت و راندمان شرکت را به بالاترین حد خود برساند .

جالب است که بدانید به طور میانگین 30 درصد از زمان کارمندان شما در اتاق کنفرانس می گذرد از همین رو طراحی اتاق کنفرانس مناسب امری اجتناب ناپذیر و ضروری حساب می شود و شما برای داشتن اتاق کنفرانس مناسب در ابتدا باید هدف سازمان را مشخص کنید و سپس به طراحی اتاق کنفرانس خود بپردازید به عنوان مثال شما اگر جلسات بین المللی زیادی را بگذار می کنید باید اتاق کنفرانس شما به تمامی تجهیزات ارتباطی روز مجهز باشد . و برای تحقق این مهم ، ما در گروه سینا آرا مقاله ای را برای شما عزیزان در خصوص نکات مهم در طراحی اتاق کنفرانس آماده کرده ایم ، با ما در ادامه همراه باشید .

همچنین بخوانید:  انواع میزهای اداری

 

کدام اتاق مناسب اتاق کنفرانس می باشد ؟

در وهله اول شما باید محلی مناسب را انتخاب کنید و برای برگزیدن اتاق مناسب به عنوان اتاق کنفرانس شما عزیزان باید چند نکته را در ذهن خود داشته باشید که این نکات به شرح زیر می باشند :

  • محلی را انتخاب کنید که سر و صدا و عوامل خارجی کمتری بر روی آن تاثیر بگذارذ و ترجیحا نزدیک به اتاق مدیر عامل باشد و اگر فضای شما محدود می باشد باید از پارتیشن ، دیوار و پنجره های ضد صدا استفاده کنید .
  • اتاق باید از رنگ مناسبی برخوردار باشد ، جالب است بدانید که از منظر روانشناسی رنگ ها ، رنگ زرد باعث می شود که افراد حاضر در جلسه نسبت به حالت عادی تمایل بیشتری به صحبت کردن داشته باشند و همچنین رنگ آبی باعث می شود که خلاقیت و در عین حال آرامش در فضای شما بیشتر از قبل شود .
  • در شرکت های کوچک کارمندان فرصت قدم زدن کمتری را در اختیار دارند از همین رو توصیه می شود که اتاق کنفرانس را در فاصله ای دور تر از کامندان انتخاب کنید تا بتوانند با یکدیگر فرصت قدم زدن و صحبت کردن را داشته باشند .
  • همانطور که پیشتر خدمت شما عزیزان عرض کردیم باید حتما به نوع جلسه و اهداف سازمان دقت کنید برای مثال روانشناس کاری شما توصیه می کند که اتاق کنفرانس شما باید از نور طبیعی بهره ببرد از همین رو باید اتاق را در نزدیکی پنجره های بزرگ انتخاب کنید و یا در محلی در خارج از محوطه شرکت .
  • نکته مهمی دیگری که در خصوص خرید میز کنفراس و دیگر وسایل و چیدمان آن ها وجود دارد این است که باید به گونه ای باشد که افراد حاضر در جلسه را مجبور به تعامل با یکدیگر بکند .
همچنین بخوانید:  چگونه انتخاب کردن مبلمان اداری مناسب

دکوراسیون کنفرانس

 


( خرید انواع میز اداری از سینا آرا: میز مدیریتی  میز کارمندی  |  میز معاونتی )


 

میز و صندلی‌ های اتاق کنفرانس چگونه باید باشد ؟

با توجه به این نکته که امکان دارد جلسه شما طولانی شود ، شما عزیزان باید به خرید صندلی کنفرانسی مناسب اقدام کنید که از خستگی حاضرین در جلسه جلوگیری کند که این صندلی ها باید ویژگی های خاصی را داشته باشند که به شرح زیر می باشد :

  1. ارگونومی : این ویژگی باعث می شود که هم خلاقیت را به علت راحتی افزایش دهد و هم سلامتی کارمندان دچار آسیب نشود .
  2. دوام بالا تر : دیگر نکات مهم در هنگام خرید صندلی می باشد و شما باید در نظر داشته باشید که به عنوان مثال صندلی های چرم برای تابستان و زمستان مناسب نمی باشند و صندلی ای تهیه کنید که دوام بالایی داشته باشد .
  3. کاربردی بودن : صندلی‌ انتخابی شما باید دارای این امکان باشد هر یک از کامندان شما بتواند آن را مناسب با خود تنظیم بکند .

 


( مشاهده و خرید پارتیشن و مبلمان اداری با بهترین کیفیت از سایت سینا آرا: پارتیشن اداری  |  مبلمان اداری )


 

امکانات ضروری داخل اتاق کنفرانس

نظر به پیشرفت تکنولوژی و برگذاری کنفرانس ها و مهمانان مجازی حتما و حتما باید وسایل ارتباطی در اتاق کنفرانس وجود داشته باشد وسایلی نظیر پروژکتور ، اینترنت خوب ، صفحه نمایش برای لپتاب و امکانات شارژ کردن و …

در ادامه شما عزیزان را با پنج نوع دیگر از اتاق های لازم در یک شرکت آشنا می منیم که بعد از اتاق کنفرانس جزو مهم ترین ها می باشند و خوب است که طراحی این اتاق ها را نیز برای پیشرفت و افزایش راندمان کاری در گوشه ذهن خود داشته باشید :

  • اتاق‌ های برای تلفن صحبت‌ کردن
  • اتاق‌ های باز
  • اتاق جلسات
  • اتاق تیم
  • اتاق استراحت

 

 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “اصول دکوراسیون اتاق کنفرانس

  1. رضا آور گفت:

    مهمترین بخش تو طراحی اتاق کنفرانس چیه؟

    1. manager.kh گفت:

      استفاده از میز کنفرانس مناسب خیلی مهمه، شکل میز کنفرانس باید به نحوی باشه که تمامی حاضرین در جلسه به راحتی با یکدیگر تعامل داشته باشند و مانعی برای گفتگو میان افراد وجود نداشته باشه.
      برای خرید بهترین میزهای کنفرانس از سینا آرا از لینک زیر استفاده کنید:
      https://sinaara.com/product-category/میز/میز-کنفرانسی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.