مقالات

تفاوت میزهای کارمندی با میزهای مدیریتی

مهمترین تفاوتهای میز مدیریتی با میز کارمندی چیست

میزهای مدیریتی و میزهای کارمندی به عنوان زیرمجموعه میزهای اداری قرار می‌گیرند. اگرچه این میزها هر دو در یک دسته هستند اما نسبت به کارایی خود دارای تفاوت‌هایی نیز هستند. برخی از افراد تصور می‌کنند که میز مدیریتی با میز کارمندی هیچ تفاوتی ندارد. در این مقاله سعی داریم تفاوت‌های میز مدیریتی با میز کارمندی را از جهات مختلف بررسی نماییم. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

میز کارمندی از نوع میزهای اداری است. این میز برای تسهیل کار برای کارشناسان حاضر در محل کار ساخته و استفاده می‌شود. میز کارشناسی باید صفحه ای بزرگ داشته باشد تا در هنگام کار روی آن فرد بتواند تمام امکانات مورد نیاز خود را در آن داشته باشد. همچنین، با توجه به گذراندن ساعات طولانی میز کارشناسی باید از اصول ارگونومیک پیروی کند تا کمترین مشکلات برای سلامتی فرد را به وجود بیاورد.

میز مدیریتی در یک فضای کاری پیش از همه باید نشان دهنده شأن مدیر باشد. این میز باید بزرگ بوده و از متریال بسیار خوب ساخته شده باشد. بهتر است سیستم فایلینگ مورد نیاز مدیر نیز در دل میز او تعبیه شده باشد تا دسترسی به مدارک و لوازم مورد نیاز مدیر آسان باشد.

تفاوتهای میز مدیریتی با میز کارمندی

خرید انواع دیگر میز مخصوص محل کار از سینا آرا: میز کنفرانسی  |  میز معاونتی

تفاوت میز کارمندی و مدیریتی از نظر ابعاد

در هر مکان باید از میزی استفاده کرد که از نظر ابعاد مورد رضایت باشد.گاهی اوقات به دلیل محدودیت‌های فضا نمی‌توان از محیط‌های بزرگ استفاده کرد. اتاق‌هایی که میزهای کارمندی در آنها قرار می‌گیرند از اتاق‌های مدیریت کوچکتر بوده و به همین دلیل میزهای کارمندی از مدیریتی کوچکتر هستند. میز کارمندی با طول استاندارد بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ سانتیمتر و عرض ۶۰ تا ۷۵ سانتی متر ساخته می‌شود. طول میزهای مدیریت بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ سانتی متر متغیر بوده و ارتفاع میزهای کارمندی و مدیریتی بین ۷۵ تا ۷۶ سانتی متر است. به طور کلی می‌توان گفت که میزهای مدیریتی نسبت به میزهای کارمندی سایز بزرگتری دارند. این باعث می‌شود که مدیر بتواند لوازم ضروری خود را روی میز قرار داده و فضای کافی برای وسایل خود داشته باشد و یک مدیر نیازی بیشتر به ابعاد بزرگتر دارد.

میز مدیریتی نسبت به میزهای کارمندی و کارشناسی، دارای ابعاد بزرگتری است. دلیل این مسئله این است که با قرار دادن سیستم کامپیوتر بر روی آن، لوگوی شرکت، تقویم، کاتالوگ و… در یک قسمت از میز، باز هم فضای کافی برای سایر وسایل اضافه و پذیرایی باقی می ماند. ارتفاع میز مدیریت و اندازه میز مدیریت با توجه به ابعاد اتاق بسیار اهمیت دارد. توجه داشته باشید میز مدیریت نباید نسبت به ابعاد اتاق کار کوچکتر یا بزرگتر باشد.

همچنین بخوانید:  میز اداری کلاسیک بخریم یا مدرن؟

 

تفاوت میز کارمندی و مدیریتی از نظر رنگ

رنگ‌بندی میزهای کارمندی و میز مدیریتی نیز با یکدیگر متفاوت است. برای طراحی میزهای کارمندی بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود که فضای بهتری ایجاد شده و خستگی کارمندان کاهش پیدا کند. رنگ‌های روشن موجب افزایش انرژی کارمندان می‌شوند؛ به همین دلیل برای استفاده از یک رنگ در طراحی میز کارمندی باید دقت بسیار زیادی اعمال شود. برای طراحی میزهای مدیریتی بیشتر از رنگ‌های تیره استفاده می‌کنند. استفاده از رنگ‌های تیره موجب می‌شود که حس اعتماد و قدرت مدیران افزایش پیدا نماید. رنگ‌های تیره در ساخت میزهای مدیریتی برای ایجاد یک فضای سنگین در اتاق مدیریت اهمیت دارد.

رنگ میزهای مدیریتی، اغلب از میان رنگ های تیره می باشد. رنگ های تیره جذابیت بیشتری دارند. بهترین انتخاب، رنگی است که با دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت و صندلی مدیریت هارمونی داشته باشد.

انواع میز مدیریتی

مشاهده و خرید پارتیشن و مبلمان اداری با بهترین کیفیت از سایت سینا آرا: پارتیشن اداری  |  مبلمان اداری

متریال مورد استفاده برای ساخت میزها

متریالی که برای ساخت میزهای مدیریتی و کارمندی به کار می‌روند با یکدیگر متفاوت است. از آنجایی که از میز کارمندی بیشتر از مدیریتی استفاده می‌شود باید از متریال با کیفیت بالا استفاده شود. لوازمی که روی میزهای کارمندی قرار می‌گیرند تنوع بیشتری داشته و ضد خش بودن صفحه روی میز کارمندی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. میزهای کارمندی از جنس چوب، فلز و شیشه ساخته می‌شود. اگر هر یک از این اجزا کیفیت بیشتری داشته باشند این میزها دوام بالاتر و طول عمر بیشتر پیدا خواهند کرد. برای میزهای کارمندی بیشتر از ام دی اف، آهن و آلومینیوم استفاده می‌شود. میز کارمندی نیاز به مواد اولیه بسیار مرغوبی نداشته و در جنس اولیه حد متوسط نیز طول عمر بالایی پیدا خواهد کرد. صفحاتی که برای میز مدیریتی مورد استفاده قرار می‌گیرند بیشتر از جنس چوب یا ام دی اف هستند. برخی میزهای مدیریتی با پروفیل آلومینیومی تولید می‌شوند. این جنس از میزها دوام بالایی داشته و تمیز کردن آنها نیز راحت‌تر انجام می شود. بهترین میز مدیریتی میزی با ترکیب ام دی اف و پروفیل آلومینیومی است. برای ساخت میزهای کارمندی و مدیریتی باید بتوان از بهترین مواد با بالاترین طول عمر نسبت به استفاده آن‌ها استفاده کرد.

همچنین بخوانید:  طراحی دفتر کار با پارتیشن شیشه ای

 

تفاوت میزها از لحاظ قیمت

اگر بخواهیم به طور کلی درباره قیمت میزهای مدیریتی و کارمندی صحبت کنیم، نمی‌توانیم قیمت ثابتی برای آنها برای بیان نمود. از آنجایی که طراحی میزها با یکدیگر فرق دارد و جنس آنها متفاوت است، قیمت‌های گوناگونی برای آنها در نظر گرفته می‌شود. برخی از عوامل تاثیر زیادی در قیمت‌گذاری این میزها دارند. از آنجایی که میزهای مدیریتی ابعاد بیشتری نسبت به میزهای کارمندی دارند با قیمت بالاتری نیز به فروش می‌رسند. استفاده از متریال اولیه با کیفیت بالا در میزهای کارمندی موجب افزایش قیمت آنها خواهد شد.

 برخی از میزهای کارمندی به صورتی طراحی می‌شوند که بیش از یک کارمند می‌تواند از آنها استفاده کند. قیمت آن نیز با توجه به ابعاد آنها در نظر گرفته می‌شود. تفاوت قیمت میزهای کارمندی و مدیریتی بستگی به فروشگاه‌های مختلف نیز دارد. اگر این میزها به صورت مستقیم به دست مشتری برسند با قیمت کمتری به فروش خواهند رسید. طراحی میزهای کارمندی و مدیریتی نیز در قیمت آنها تاثیر زیادی دارد. هر چه جزئیات بیشتری در طراحی میز ها اعمال شده باشد قیمت میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

انواع میز کارمندی

خرید انواع صندلی از سینا آرا: صندلی مدیریتی  صندلی کارمندی  |  صندلی کنفرانسی

تفاوت از نظر طراحی در میزهای کارمندی و مدیریتی

طراحی هر میز باید با توجه به نوع استفاده از آن انجام شود. هرچه طراحی به صورت دقیق‌تر انجام گیرد می‌توان از میزها استفاده بهینه‌تری انجام داد. طراحی میزهای کارمندی و میزهای مدیریتی با دیگر متفاوت است. از آنجایی که جلسات مهم در اتاق مدیریت برگزار می‌شوند طراحی میزهای مدیریتی اهمیت بسیار بالایی دارند. جزئیاتی که در این میزها به کار می‌رود، موجب می‌شود که جلوه بهتری پیدا خواهند کرد.

 میزهای مدیریتی باید به صورت مینیمال و ساده و بسیار شیک طراحی شوند. میزهای کارمندی به صورت طراحی می‌شوند که مکان‌های مختلفی برای قرار دادن اشیاء گوناگون داشته باشند. یک کارمند باید بتواند وسایل خود را در قسمت‌های گوناگون قرار دهند. قرار دادن کیس در گوشه میز کارمندی یا کشوهایی که کارمند باید بتواند مدارک را در آنها قرار دهند در طراحی اهمیت دارند. هر چه جزئیات میزهای کارمندی بیشتر باشد، برای کارمند بهتر است و می‌تواند نظم بیشتری داشته باشد.

همچنین بخوانید:  تأثیر یک میز کاری استاندارد بر راندمان کار

تفاوت میز کارمندی و مدیریتی از لحاظ شیوه طراحی

طراحی و شکل میزها نیز اهمیت زیادی دارد. در شرکت‌های تولیدی میزها باید از افراد باتجربه برای طراحی میزها استفاده کرد. هرچه طراحی خلاقانه و بهتر انجام شود میزها فروش بهتری خواهند داشت. گاهی اوقات میزهای مدیریتی به شکل گرد طراحی می‌شوند. بسته به اینکه در چه فضایی قرار است از میز مدیریتی و کارمندی استفاده شود می‌توان از میزهای با شکل‌های هندسی گوناگون استفاده کرد. این نکته بسیار اهمیت دارد که سلیقه شخصی افراد در انتخاب میز تاثیر زیادی دارد. اگر میزهای کارمندی و مدیریتی در یک اداره به یک شکل خریداری شوند جلوی بهتری پیدا خواهند کرد.

ارتفاع میز مدیریتی مدل های مختلفی دارد ولی نباید بیش از اندازه بلند و مرتفع باشد. به طوری که دسترسی مدیر به وسایل روی میز را با سختی مواجه کند. از سوی دیگر کوتاه شدن میز مدیریتی، به معنای خم شدن کاربر و در نتیجه منجر به مشکلات جسمانی می شود.

” تنها با یک کلیک، به رویای خود نزدیکتر شوید “

شرکت طراحی دکوراسیون اداری سیناآرا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

تفاوت میان میز مدیریتی و میز کارشناسی

بی شک به دلیل ماهیت متفاوت کار مدیران و کارشناسان، تفاوت های زیادی در ظاهر و کارایی میزهای مدیریت و کارشناسی وجود دارد. تفاوت های ظاهری شامل اندازه های میز، متریال و ابزار آلات به کار برده برای ساخت میز و کمد و سیستم فایلینگ تعبیه شده روی میز است.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب متوجه شدید میزهای کارمندی و مدیریتی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. تفاوت این میزها میتواند نسبت ابعاد، رنگ،  طراحی و اشکال گوناگون آنها باشد. هرچه جزئیات بیشتری در طراحی میزهای مدیریتی و کارمندی به کار رود قیمت آنها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. برای خرید میزهای کارمندی و مدیریتی باید به تفاوت‌های آنها اهمیت داده و نسبت به شغلی خود یک انتخاب مناسب را انجام دهید. سعی کنید این میزها را از فروشگاه‌های معتبر و با قیمتی به صرفه خریداری نمایید. برای اطلاعات بیشتر درباره این میزها به سایت سینا آرا مراجعه نمایید. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.