مقالات

بازسازی فضاهای اداری

بازسازی فضاهای اداری

مدت زمان مورد نیاز برای بازسازی فضاهای اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا برنامه کارمندان و کارفرما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. قبل از بازسازی فضاهای اداری می‌بایست به عواملی همچون دلایل بازسازی، هدف از بازسازی ساختمان اداری و تغییرات مورد نظر توجه کرد.

اگر ساختمان اداری فقط یک شیفت کار می‌کند باید سرعت بازسازی ساختمان اداری بسیار بالاتر باشد. یکی دیگر از مهم ترین عواملی که در بازسازی فضاهای اداری باید به آن توجه کرد متراژ مکان مورد نظر می‌باشد. لازم به ذکر است که محیط‌های اداری نقش بسیار مهمی در زندگی افراد دارد. طراحی دفتر کار مناسب و شیک در محیط‌های اداری باعث افزایش روحیه و انگیزه کارکنان می‌شود. ناگفته نماند که رنگ‌ها و طرح‌ها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون فضای اداری دارند. دلایلی همچون فرسوده و غیر قابل استفاده بودن ساختمان های اداری و نداشتن نورپردازی اداری مناسب باعث می‌شود تا به فکر بازسازی ساختمان اداری باشید. همچنین اگر محیط کاری دارای فضایی سنتی و قدیمی باشد می‌بایست توسط بازسازی آن را به فضایی مدرن تبدیل کرد.

” تنها با یک کلیک، به رویای خود نزدیکتر شوید “

شرکت طراحی دکوراسیون اداری سیناآرا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

مشاهده و خرید انواع صندلی مخصوص محیط کار از سینا آرا: صندلی مدیریتی  صندلی کارمندی  |  صندلی کنفرانسی

رنگ‌های سرد در بازسازی ساختمان اداری چه نقشی دارند؟

 رنگ‌ ها در بازسازی فضاهای اداری و طراحی دکوراسیون اداری نقش بسیار مهمی دارند. زیرا رنگ‌ها باعث شادابی و نشاط کارمندان می‌شود. رنگ‌ های آبی و سبز در طراحی‌های اداری جزو رنگ‌های سرد می‌باشند. رنگ آبی به فضای محیط کاری آرامش میدهد. همچنین رنگ آبی باعث از بین رفتن هیجانات و استرس کارکنان می‌شود. لازم به ذکر است که در محیط هایی که افراد فعالیت بدنی دارند می‌بایست آرامش بخش و ملایم استفاده شود تا خستگی افراد را از بین ببرد. ناگفته نماند که در بعضی محیط های کاری که کارمندان تنش و اضطراب زیادی دارند رنگ آبی بهترین انتخاب برای چنین فضاهایی هایی است. زیرا که این رنگ تنش های موجود در محیط را از بین میبرد و کارمندان با آرامش کارهای خود را انجام میدهند. ناگفته نماند که در بعضی از محیط های کاری به تمرکز و توجه بالایی نیاز است که رنگ سبز بهترین انتخاب برای چنین فضاهایی می‌باشد. زیرا رنگ سبز باعث افزایش قدرت تمرکز افراد می‌شود.

همچنین بخوانید:  تأثیر یک میز کاری استاندارد بر راندمان کار
بازسازی اداری

رنگ های گرم در بازسازی ساختمان اداری چه نقشی دارند؟

 

زرد، نارنجی و قرمز رنگ های گرم می‌باشند. در محیط هایی که فعالیت بدنی انجام نمیگیرد میتوان از رنگ های گرم در بازسازی فضاهای اداری استفاده کرد. زیرا رنگ هایی همچون نارنجی، آجری، قرمز و زرد خواب آلودگی فرد را از بین میبرد. بیشتر این رنگ ها در دکوراسیون اداری کلاسیک استفاده می‌شود. همچنین این رنگ ها انرژی افراد را افزایش می‌دهد و کسالت کارمندان را از بین میبرد. ناگفته نماند که برای اتاق کنفرانس، استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون بسیار مناسب است. زیرا کسالت کارمندان را از بین میبرد. رنگ زرد یکی از بهترین رنگ های گرم است که بسیار انرژی بخش می‌باشد. این رنگ باعث بالا رفتن روحیه و افزایش خلاقیت در فرد می‌شود. ناگفته نماند که رنگ زرد برای اتاق کنفرانس بسیار مناسب است. رنگ نارنجی باعث افزایش انگیزه در کارمندان می‌شود. پس در نتیجه رنگ ها در بازسازی فضاهای کاری نقش بسیار مهمی دارند.

اهداف بازسازی فضاهای اداری

 

اصلی ترین هدف های بازسازی فضاهای اداری استحکام ساختمان اداری و نوسازی ساختمان اداری می‌باشد. لازم به ذکر است که اگر ساختمانی قدیمی باشد یعنی استهلاک مواد ساختمانی آن بیشتر است و همچنین از امنیت بسیار کمی برخوردار است. یکی از مهم ترین ویژگی های محیط اداری ایمن بودن محیط است. پس بنابراین مسئول اداره می‌بایست استحکام محیط اداری را در اولویت قرار دهد. یکی دیگر از مهم ترین هدف های بازسازی فضاهای اداری، زیبایی و نوسازی ساختمان اداری می‌باشد. زیرا در طراحی دکوراسیون ساختمان های اداری می‌بایست از بروز ترین سبک طرح ها استفاده کنند تا زیبایی ساختمان اداری چند برابر شود. ناگفته نماند که کارمندان در فضای اداری شیک و مناسب روحیه و انگیزه ی بیشتری دارند. در نوسازی فضاهای اداری می‌بایست از سبک دکوراسیون مدرن استفاده شود. از دیگر هدف های بازسازی فضاهای اداری می توان به پیشرفت کاری پرسنل و افزایش انگیزه در کارمندان اشاره کرد. همچنین جلب رضایت بیشتر مراجعه کنندگان یکی دیگر از اهداف بازسازی فضاهای اداری می‌باشد.

همچنین بخوانید:  مبلمان اداری دست دوم‌ بخریم یا نو؟

” تنها با یک کلیک، به رویای خود نزدیکتر شوید “

شرکت طراحی دکوراسیون اداری سیناآرا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

خرید انواع میز مخصوص محیط کار از سینا آرا: میز مدیریتی  میز کارمندی  |  میز کنفرانسی  |  میز معاونتی

انواع پارتیشن ها در بازسازی فضاهای اداری

پارتیشن ها انواع گوناگونی دارند. در بازسازی فضاهای اداری پارتیشن ها نقش بسیار موثری دارند. طراحی دفترکار با پارتیشن شیشه ای یکی از بهترین انواع پارتیشن بندی ها است. زیرا توسط پارتیشن میتوان یک اتاق بزرگ را به قسمت های کوچکتری تقسیم کرد. از انواع پارتیشن ها میتوان به نوع چوبی، صفحه آکوستیک و شیشه ای اشاره کرد. پارتیشن های چوبی بهترین انتخاب برای اتاق کنفرانس و هیئت مدیره می‌باشد. زیرا این نوع پارتیشن علاوه بر از کاربرداش ظاهری زیبا و شیک دارد. پارتیشن های آکوستیک صدا های موجود در اطراف را جذب می‌کند. این نوع پارتیشن در دفاتر اداری پلان باز بسیار مناسب است.

از انواع پارتیشن های شیشه ای میتوان به نوع توپر، دو جداره، یک جداره و سه جداره اشاره کرد. این نوع پارتیشن سبک های متفاوت و متنوعی دارد. ناگفته نماند که این نوع پارتیشن بهترین و فوق العاده ترین انتخاب جهت تقسیم محیط کار می‌باشد. از مزیت های پارتیشن شیشه ای میتوان به روشن کردن محیط اشاره کرد. پارتیشن‌های شیشه ای کاربرد بسیار زیادی در ساختمان و محیط کار دارد.

نورپردازی در بازسازی فضاهای اداری

 

اگر در محیط کار به نور طبیعی دسترسی نداشته باشند، می‌بایست از لامپ ها استفاده کرد. لازم به ذکر است که نور پردازی در بازسازی فضاهای اداری نقش بسیار مهمی دارد. نورپردازی محیط کار باید با دقت کافی انجام شود. در محیط اداره‌جات و دفاتر باید از لامپ هایی با کیفیت و روشنایی بالا و کم مصرف استفاده کرد. طراحی سیستم های هوشمند نورپردازی بهترین روش برای روشنایی محیط کار می‌باشد. زیرا باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود و در عین حال کیفیت نورپردازی را افزایش می‌دهد. نورپردازی مناسب علاوه بر از کاربردهایش باعث زیبا تر شدن محیط می‌شود. یکی از مزیت های نورپردازی مناسب در فضاهای اداری، بهبود عملکرد و روند پیشرفت کاری می‌باشد. لازم به ذکر است که نورپردازی مناسب تاثیرات مثبتی در روان کارمندان دارد. همچنین نورپردازی باعث شیک تر و زیبا تر شدن فضا می‌شود. پس بنابراین نورپردازی فضای کاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ناگفته نماند که نمای بیرونی ساختمان های اداری می‌بایست به بهترین شکل ممکن نورپردازی شود.

همچنین بخوانید:  ترفندهایی برای دکوراسیون اداری شما که باعث افزایش بهره وری شما در کار خواهد شد

” تنها با یک کلیک، به رویای خود نزدیکتر شوید “

شرکت طراحی دکوراسیون اداری سیناآرا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

مشاهده و خرید پارتیشن و مبلمان اداری با بهترین کیفیت از سایت سینا آرا: پارتیشن اداری  |  مبلمان اداری

قبل از هر گونه اقدام جهت بازسازی فضاهای اداری باید هدف مشخص کرد. عواملی همچون رنگ ها،  نورپردازی و پارتیشن ها نقش به سزایی در روند پیشرفت کار در محیط اداری دارند. همچنین بازسازی فضای اداری تاثیر بسیار زیادی بر روابط مشتری و افراد حاضر در شرکت و روحیه آن ها خواهد داشت. در صورتی که نیروی کار یک شرکت از لحاظ روحی در دفتر کار دچار آسیب شود، علاوه بر تاثیر منفی بر روی خود، بر روی دیگران نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. استفاده از رنگ های باز و سرد می‌تواند ذوق و شوق کارمندان یک شرکت را برای حضور در محل کار افزایش دهد. اما استفاده از رنگ های کدر و گرم، تاثیر خوبی بر روی کارمندان نخواهد داشت. امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات کافی در رابطه با بازسازی دکوراسیون برایتان ارائه دهیم.

شما می توانید با همکاران و متخصصان ما در گروه سینا آرا تماس برقرار کنید و از آن ها راهنمایی های لازم را دریافت کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.