مقالات

سبک های دکوراسیون داخلی اداری

سبک های دکوراسیون اداری

همواره شرکت ها به دنبال راهکار هایی برای افزایش راندمان کاری خود برای کارمندان بوده اند و یکی از کار هایی که در راستای افزایش راندمان کاری و تاثیر گذاری بر مشتری می توان انجام داد ، انتخاب دکوراسیون اداری زیبا و جذاب و همچنین متناسب با فعالیت شرکت می باشد تا با از بین بردن محیطی خشک و بی روح شرکت را به محی زنده و فعال تبدیل کند از همین رو ما تصمیم بر آن گرفتیم تا در مقاله انواع سبک های دکوراسیون داخلی اداری را به شما عزیزان معرفی کنیم .

سبک-های-دکوراسیون-داخلی-اداری

انواع دکوراسیون اداری

همانطور که می دانید فضا های اداری اگر از دکوراسیون جذاب بهره ببرند علاوه بر زیبایی تاثیرات روان شناختی بسیاری را بر روحیه افراد حاضر در شرکت اعم از مشتری و کارمندان دارد . سبک دکوراسیون داخلی اداری با توجه به موارد متعدد در شرکت ها تفاوت دارند از همین رو طراحان دکوراسیون داخلی باید با شناخت فعالیت شرکت و همچنین روحیه کارکنان اقدام به طراحی بکنند .

سبک دکوراسیون داخلی فضای اداری مدرن

امروزه سبک دکوراسیون داخلی مدرن طرفداران بسیاری پیدا کرده است ، برای داشتن سبکی مدرن در دکوراسیون اداری خود شما باید از رنگ های روشن و  خنثی به منظور ایجاد وسعت دید بیشتر در فضا استفاده کنید و همچنین از خط های افقی و یا عمودی در فضا استفاده بکنید و از لوازم و تزینات ساده و زیبا به منظور یونیک کردن دکوراسیون خود بهره ببرید .

 


( خرید انواع صندلی مخصوص محیط اداری از سینا آرا: صندلی مدیریتی  صندلی کارمندی  |  صندلی کنفرانسی )


 

سبک مینیمال در دکوراسیون اداری

بعضی شرکت ها علاقه بسیاری به استفاده کردن سبک مینیمال در فضای اداری خود دارند . در این نوع از دکوراسیون شما باید از استفاده از هرگونه لوازم و تزیینات اضافی دوری کنید و همچنین از رنگ های روشن و خنثی استفاده کنید و با استفاده از لوازمی با رنگ های متضاد از بی روح شدن محیط جلوگیری کنید .

سبک-دکوراسیون-داخلی-اداری

سبک صنعتی در دکوراسیون اداری

دکوراسیون های صنعتی از پر طرفدار ترین سبک های طراحی دکوراسیون های داخلی می باشند . این سبک از طراحی ها از زمان انقلاب صنعتی اروپا حضور گسترده ای را در میان طراحان دکوراتیو کاران تجربه کرده است . برای داشتن طراحی های صنعتی باید از لوازمی بزرگ و حجیم ابا رنگ های تند استفاده کرد .

همچنین بخوانید:  جدیدترین مدل‌های میز اداری ۲۰۲۳

سبک دکوراسیون اداری ساحلی

برای داشتن محیطی شاد و جذاب می توان به با استفاده از نور و رنگ محیطی پر آرامش را ایجاد کرد که با تماشای آن دریا و ساحل و آرامش آن را بازسازی کرد و مخاطب القا کرد و با اینکه این برای اینکار از رنگ آبی و سبز بهره گیری می شود اما حس نشاط و گرمی را به خوبی در محیط پراکنده می کند.

 


( خرید انواع میز مخصوص محیط اداری از سینا آرا: میز مدیریتی  میز کارمندی  |  میز کنفرانسی  |  میز معاونتی )


 

سبک  فرانسوی در دکوراسیون اداری

علاقه به استفاده از چوب در میان طراحان دکوراسیون از دیرباز تاکنون وجود داشته است و همیشه استفاده از عناصر طبیعی همانند موارد زیر طرفداران خاص خود را دارد :

  • سنگ
  • چوب
  • آجر

موارد ذکر شده جزیی جدایی ناپذیر از سبک فرانسوی می باشد شما باید توجه داشته باشید که استفاده از رنگ تند و گرم  و همچنین کوسن های کوچک  و زیاد به منظور داشتن محیطی سرشار از آرامش از لازمه طرح فرانسوی می باشد .

 

سبک اسلامی در دکوراسیون اداری

این سبک از طراحی همانطور که از نامش پیداست سبکی است مبنی بر معماری های اسلامی که نه تنها در کشور های مسلمان بلکه در تمامی دنیا مورد استفاده قرار می گیرد که جلوه بسیار زیبایی را بر محیط کاری شما می بخشد در این سبک طراحی از المان های معماری اسلامی وام گرفته می شود و از طاق ها و رواق ها و همچنین رنگ های فیروزه ای و زرد استفاده می شود . همچنین لازم است که بدانید تلفیق این سبک با سبک مدرن طراحی ، جلوه ای بی نظیر را به محیط کاری شما می بخشد .

سبک روستیک در دکوراسیون اداری

سبکی است بسیار شلوغ و همراه با جزئیات گاها زشت و زمخت که در آتلیه ها و جاهای خیلی خاص مورد استفاده قرار می گیرد .

 سبک رترو در دکوراسیون اداری

سبکی است متعلق به  دهه های 50، 60 و 70 میلادی که در این سبک از رنگ های جیغ و طرح های بامزه استفاده می شود . گه هم اکنون در بعضی از کافه ها آن را مشاهده می کنید.

 


( مشاهده و خرید پارتیشن و مبلمان اداری با بهترین کیفیت از سایت سینا آرا: پارتیشن اداری  |  مبلمان اداری )

همچنین بخوانید:  15 اسفند روز درختکاری

 

 سبک قرن بیستم در دکوراسیون اداری

دهه نود میلادی همه چی زیبا بود از سینما تا فشن و سبک های اداری که از آن با عنوان مید سنتری مدرن هم یاد می شود که در واقع بازگشت به طراحی های کلاسیک اواسط قرن یعنی دهه پنجاه و شصت می باشد و حس فوق العاده نوستالژی را بع مخاطب خود القا می کند .

 

سبک ماوریک در دکوراسیون اداری

این سبک زیر مجموعه ای از سبک مدرن می باشد . که دارای رویکردی نوآورانه ، خلاقانه ، غیر عادی و نا متعارف است . طراحان این سبک به قواعد موجود اهمیتی نمی دهند . این سبک را  با اتصال اشیا به یکدیگر می توان ایجاد کرد ، ترکیب حجم ها و رنگ ها را در این سبک برای اتاق های مشابه به صورت تصادفی انتخاب می کنند . و در ظاهر امر هیچ چیز اتفاق نمی افتد ، که دقیقا این کار بخشی از خروجی سبک ماوریک می باشد .

 سبک هایتک در دکوراسیون اداری

همانطور که از نام این سبک پیداست سبکی است با تکنولوژی بالا سبک هایتک زیر مجموعه خلاقانه سبک مدرن می باشد . این سبک بیشتر بر ساختار اشیا تاکید می کند به طوری که جزئیات در آن به صورت رندوم تعریف نشده اند و در واقع بخشی از آن ساختار می باشد . که شامل موارد زیر می باشد :

  • اشکال پر پیچ و خم
  • چند تکه
  • اشیا فلزی با سطح خشن
  • لامپ های خاص

. در این مدل معمولا مقداری کمی چرم نیز استفاده می شود . و از رنگ خاکستری، سفید و تیره معمولا تشکیل می شود .

طراحی-داخلی-دکوراسیون-اداری

عوامل تاثیر گذار بر سبک دکوراسیون

شما عزیزان باید توجه داشته باشید که عوامل متعدد زیادی در بر طراحی سبک های دکوراسیون وجود دارند که باید برای داشتن سبک مورد نظر خود از آن ها بهره ببرید و توجه نکردن به هر کدام از آن ها اشتباهی نا بخشودنی خواهد بود . که این عوامل به شرح زیر خواهد بود .

  1. هماهنگی بین اجزاء : ایجاد هماهنگی ما بین اجزای داخلی یکی از اساسی ترین عوامل موثر بر طراحی اجزای داخلی دکوراسیون ها می باشد که شما باید توجه کنید که بین چیدمان شما و رنگ های استفاده شده و متریال موجود هماهنگی برقرار باشد .
  2. نورپردازی مناسب : هرگاه صحبت از طراحی دکوراسیون می باشد ، نمی توان از نقش نور و نور پردازی صرف نظر کرد و هر سبک از دکوراسیون نور پردازی خاص خود را طلب می کند . طراحی دکوراسیون داخلی نیز از این امر مستثنی نیست و شما عزیزان باید از نور پردازی برای ایجاد زیبایی بصری استفاده کنید و تاثیر چشم گیر آن بهره ببرید .
  3. روحیه افراد و سلامت کارمندان : یکی از اولیه ترین دلایل طراحی سبک دکوراسیون داخلی سلامت روحی کارکنان می باشد از همین رو شما اگر به دنبال افزایش راندمان کاری خود هستید حتما به محیط کاری آن ها رسیدگی کنید .
  4. تجهیزات و مبلمان اداری در سبک دکوراسیون : انتخاب دقیق مبلمان اداری تاثیر شگرفی بر دکوراسیون داخلی دارد البته که شما باید به این نکته در هنگام خرید تجهیزات اداری دقت کنید که مبلمان مورد نظر شما از خستگی کارمندان جلوگیری کند و با داشتن استاندارد های لازم به سلامت فیزیکی کارمندان خود رسیدگی کنید .
  5. ایجاد فضای انعطاف پذیر برای تغییر در روحیه افراد : نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه کنید قابلیت جا به جایی و چیدمان قابل تغییر باشند مخصوصا دیوار ها تا محیطی پویا و زنده برای کارکنان خود بسازید .
  6. استفاده از المان های طبیعی و زنده : المان های طبیعی از جمله فضای سبز و گل و گیاه از دیر باز تاکنون موجب سرزندگی و ایجاد حس خوب در بشیریت بوده است از همین رو استفاده از گلدان ها و حتی آکواریوم ها باعث ایجاد آرامشی وصف نا پذیر در شرکت می شود و تاثیر به سزایی نیز در جذب مخاطب دارا می باشد . از همین رو ما به شما پیشنهاد می کنیم که در هر سبک طراحی ای که مد نظرتان است از المان های طبیعی غافل نشوید و حتما از مزایای آن ها بهره ببرید .
همچنین بخوانید:  ویژگی های صندلی اداری

 

 

نتیجه گیری :

در نهایت و با توجه به موارد پیشتر گفته شده اهمیت دکوراسیون اداری در دید مشتری و سلامت روحی کارمندان غیر قابل انکار است و از همین رو ما در گروه سیناآرا بر آن شدیم تا بهترین و زیبا ترین دکوراسیون های داخلی را برای شما عزیزان با توجه به سلیق و کاربری شما طراحی کنیم .

2 دیدگاه در “سبک های دکوراسیون داخلی اداری

  1. Emad Tohidloo گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم ببینم چه عواملی توی طراحی داخلی اداری تاثیرگذار هستن؟

    1. manager.kh گفت:

      سلام ممنون
      هماهنگی بین اجزاء، نورپردازی مناسب ، تجهیزات و مبلمان اداری مناسب، ایجاد فضای انعطاف پذیر برای تغییر در روحیه افراد و استفاده از المان های طبیعی و زنده خیلی مهم هستن.
      شما میتونید برای پیدا کردن و خرید مبلمان اداری مناسب از سایت ما از لینک زیر استفاده کنید:
      https://sinaara.com/product-category/مبلمان-اداری/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.