مقالات

مقایسه فضای کاری پلان باز و بسته

مقایسه فضای کاری پلان باز و بسته

در این مقاله می‌خواهیم مقایسه فضای کاری پلان باز و بسته را به طور دقیق و کامل شرح دهیم. همچنین قصد داریم در این مقاله مزایا و معایب انواع دکوراسیون را توضیح دهیم. لازم به ذکر است که امروزه طراحی دکوراسیون به صورت پلان باز بسیار پرطرفدار شده است. وجود کرونا باعث شد که طراحی دکوراسیون اداری با پلان باز رواج پیدا کند. به عبارت دیگر کرونا یکی از اصلی ترین دلیل های طراحی دکوراسیون دفاتر و اداره ها به صورت پلان باز است. زیرا این نوع طراحی دکوراسیون باعث شد تا میزان سرایت بیماری کرونا به حداقل برسد. ناگفته نماند که طراحی فضاهای اداره‌جات و دفاتر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا کارمندان اداره‌جات بیشتر زمان خود را در محیط کاری سپری می‌کنند. پس بنابراین طراحی دکوراسیون اداره‌جات و دفاتر نباید خسته کننده باشد. ناگفته نماند که طراحی دکوراسیون اداره ها با پلان بسته باعث می‌شود مساحت بیشتری نسبت به طراحی دکوراسیون پلان باز اشغال شود. فضای کاری به صورت پلان بسته یک طراحی کاملا سنتی می‌باشد.

مقایسه فضای کاری پلن باز و بسته

” تنها با یک کلیک، به رویای خود نزدیکتر شوید “

شرکت طراحی دکوراسیون اداری سیناآرا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

طراحی دکوراسیون اداری پلان باز چیست؟

در این نوع طراحی، میز ها با چیدمان خاص در کنار یکدیگر قرار میگیرند. همچنین در طراحی پلان باز اتاق زیادی وجود ندارد و باید به نور پردازی دفتر و محیط کار توجه خاصی کرد. در مقایسه فضای کاری پلان باز و بسته میتوان به انعطاف پذیر بودن طراحی پلان باز اشاره کرد. ناگفته نماند که جدا شدن میز ها باعث می‌شود تا محیط خصوصی تری به وجود بیاید. در این نوع طراحی، در بعضی از قسمت های اداره‌جات کارمندها می توانند همچون سالن استراحت و غذاخوری  تجمع کنند.

 لازم به ذکر است که در طراحی پلان باز اتاق ها و فضای استراحت وجود دارد. پس بنابراین طراحی دکوراسیون اداری پلان باز از مزایا و کاربرد های زیادی نسبت به طراحی پلان بسته برخوردار است. همچنین این نوع طراحی بسیار پرطرفدار است. ناگفته نماند که در طراحی پلان باز محیط یکدست است و حد و مرزی ندارد. در این نوع طراحی اتاق مدیریت و آبدار خانه را توسط دیوار های جدا کننده جدا کرده اند. همچنین در این نوع طراحی کارمندها به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

همچنین بخوانید:  15 اسفند روز درختکاری

مشاهده و خرید انواع صندلی مخصوص محیط کار از سینا آرا: صندلی مدیریتی  صندلی کارمندی  |  صندلی کنفرانسی

طراحی دکوراسیون پلان باز چه مزایایی دارد؟

در مقایسه فضای کاری پلان باز و بسته میتوان به وجود نور طبیعی زیاد در طراحی پلان باز اشاره کرد. پس در نتیجه میزان روشنایی طراحی دکوراسیون پلان باز بیشتر از پلان بسته است. این نوع طراحی دکوراسیون از مزیت های بسیار زیادی برخوردار است. در دکوراسیون پلان باز از پارتیشن ها جهت تفکیک محیط و خصوصی سازی برخی از محیط های اداره استفاده می‌شود. یکی دیگر از مزیت های این نوع طراحی ارتباط کلامی بهتر بین کارمند ها می‌باشد. از مهم ترین و اصلی ترین مزیت های این نوع طراحی میتوان به مقرون به صرفه تر بودن آن اشاره کرد. یکی دیگر از مزیت های این نوع طراحی وجود مکان استراحت می‌باشد. این نوع طراحی دکوراسیون بسیار منعطف‌تر از انواع دیگر است. ریرا در طراحی پلان باز میتوانید به راحتی صندل ها و میز ها را جابجا کنید. بنابراین طراحی پلان باز سبب تکراری نشدن دکوراسیون می‌شود.طراحی دکوراسیون اداری به روش پلان باز یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین انتخاب‌ها است.

” تنها با یک کلیک، به رویای خود نزدیکتر شوید “

شرکت طراحی دکوراسیون اداری سیناآرا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

طراحی دکوراسیون پلان بسته چه مزایایی دارد؟

از مهم ترین مزیت های طراحی دکوراسیون پلان بسته میتوان به محیطی آرام و خصوصی برای هر کارمند اشاره کرد. در مقایسه فضای کاری پلان باز و بسته تفاوت های زیادی را مشاهده می‌کنید. در این نوع دکوراسیون کارمند ها حریم خصوصی دارند. همچنین در این نوع طراحی کارمند ها تمرکز بیشتری دارند. ناگفته نماند که در طراحی دکوراسیون پلان بسته عوامل حواس پرتی وجود ندارد. از دیگر مزیت های این نوع طراحی می توان به وجود تلفن مجزا، میز کاری و … برای هر کارمند اشاره کرد. لازم به ذکر است که در این نوع طراحی دکوراسیون آرامش بیشتری وجود دارد. لازم به ذکر است که امروزه در بسیاری از دفاتر کاری از طراحی دفتر کلاسیک  استفاده شده است. طراحی دکوراسیون اداری پلان بسته از نورپردازی زیادی برخوردار نیست. لازم به ذکر است که نور پردازی در محیط کار می‌بایست به گونه ای باشد که روشنایی لازم را برای کارمندان فراهم سازد. همچنین نورپردازی مناسب تاثیر بسیار زیادی در جلب مشتری دارد.

همچنین بخوانید:  هر آن چیزی که باید از مبلمان اداری بدانید

طراحی دکوراسیون پلان باز چه معایبی دارد؟

در مطالب بالا به مقایسه فضای کار پلان باز و بسته پرداختیم.در این نوع طراحی کارمندان و کارفرمایان از تمرکز بسیار کمی برخوردار هستند. زیرا در این نوع طراحی سر و صدای زیادی به دلیل رفت و آمد وجود دارد. از دیگر معایب این نوع طراحی می توان به رضایت کمتر کارمندان به دلیل کاهش ‌بهره‌وری کار اشاره کرد. یکی دیگر از معایب این نوع طراحی دکوراسیون تطبیق نداشتن شرایطی همچون دما و روشنایی طبق سلیقه کارمند ها می‌باشد. در این نوع طراحی دکوراسیون برای کارمند ها حریم خصوصی وجود ندارد، زیرا تمامی کارمند ها در این نوع طراحی کنار یکدیگر می‌نشینند. البته ناگفته نماند که امروزه طراحی دفتر کار با پارتیشن شیشه ای یکی از بهترین و جدید ترین متد ها می‌باشد.

خرید انواع میز مخصوص محیط کار از سینا آرا: میز مدیریتی  میز کارمندی  |  میز کنفرانسی  |  میز معاونتی

طراحی دکوراسیون پلان بسته چه معایبی دارد؟

یکی از اصلی ترین و مهم ترین معایب این نوع طراحی دکوراسیون پرهزینه و گران بودن آن است. به عبارت دیگر در مقایسه فضای کاری پلان باز و بسته، نوع طراحی پلان باز بسیار مقرون به صرفه تر از سایر روش ها است. زیرا در طراحی پلان بسته می‌بایست از در ها و پارتیشن های شیشه ای استفاده شود که بسیار هزینه بر هستند. یکی دیگر از عوامل هزینه بر بودن این نوع طراحی سرد یا گرم نگهداشتن هر اتاق می‌باشد. از دیگر معایب این نوع طراحی دکوراسیون میتوان به عدم تبادل بین کارمند ها و کارفرما اشاره کرد. یکی دیگر از معایب این نوع طراحی کاهش کار گروهی و تیمی کارمند ها می‌باشد.

همچنین بخوانید:  مبلمان اداری دست دوم‌ بخریم یا نو؟

” تنها با یک کلیک، به رویای خود نزدیکتر شوید “

شرکت طراحی دکوراسیون اداری سیناآرا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

مشاهده و خرید پارتیشن و مبلمان اداری با بهترین کیفیت از سایت سینا آرا: پارتیشن اداری  |  مبلمان اداری

نتیجه گیری مقایسه فضای کاری پلان باز و بسته

در این مقاله مقایسه فضای کاری پلان باز و بسته را به صورت کامل شرح دادیم. لازم به ذکر است که امروزه طراحی دکوراسیون پلان باز بسیار پرطرفدار است. اما در طراحی دکوراسیون پلان باز ، کارمند ها از آرامش بسیار زیادی برخوردار هستند. هر کدام از طراحی ها دارای مزایا و معایب خاصی هستند. با توجه به میزان بودجه، انرژی کارمندان و عوامل دیگری همچون نوع سازمان و … میتوانید از هر نوع طراحی دکوراسیون استفاده کنید. ناگفته نماند که طراحی دکوراسیون مشاغلی که نیاز به کار گروهی دارند نباید پلان بسته باشد.

شما می توانید با همکاران و متخصصان ما در گروه سینا آرا تماس برقرار کنید و از آن ها راهنمایی های لازم را دریافت کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.